Chcesz się zdrowo odżywiać ? Na to zwracaj uwagę !

Szparagi i pomindory

Nie ulega wątpliwości, że zdrowa dieta jest koniecznością dla każdego, kto chce długo żyć. Ponadto, dzięki odpowiedniemu odżywianiu się, możemy zyskać także atrakcyjny wygląd. Poprawie może ulec wygląd naszej skóry, włosów oraz rzecz jasna paznokci. Dobrze byłoby pamiętać przede wszystkim o ograniczeniu spożycia przetworzonych produktów. Należy zastąpić je żywnością pełnowartościową, o niskim stopniu przetworzenia.

Jedz pełnowartościowe posiłki, unikaj żywności przetworzonej

Szparagi i pomindoryNie od dziś wiadomo, że zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, powinniśmy regularnie sięgać po:

  • owoce
  • warzywa
  • naturalny nabiał
  • chude mięso
  • produkty pełnoziarniste

Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie te produkty mogą nam służyć, dlatego trzeba obserwować swój organizm. Na pewno dobrze byłoby ograniczyć mięso i chociaż częściowo zastąpić je ciecierzycą czy soczewicą. Jeśli chodzi o owoce i warzywa , te drugie powinny stanowić przewagę w naszym jadłospisie. Czego należy zaś unikać? Bez wątpienia żywności bogatej w cukier, sól oraz tłuszcze trans. Zwiększają ryzyko chorób metabolicznych, jak również niektórych nowotworów.

Rezultaty zdrowej diety nie od razu się pojawią.

Z tego też względu, wskazana jest cierpliwość. W pełni satysfakcjonujące nas efekty powinny pojawić się po około dwóch, trzech tygodniach systematycznego stosowania odpowiednio zbilansowanej diety. U niektórych osób mogą pojawić się jednak wcześniej, a u innych nieco później. Na początku prowadzenia zdrowej diety, pogorszeniu może ulec stan naszej cery. Wynika to z faktu, iż nasz organizm będzie stopniowo oczyszczał się z nagromadzonych w nim toksyn. Proces ten u każdego może przebiegać nieco inaczej.

To co pijesz też jest ważneSmoothie warzywne

Każdy, komu zależy na prowadzeniu zdrowej i odpowiednio zbilansowanej diety, powinien zwracać uwagę także na to co pije. Na co dzień najlepiej byłoby sięgać po wodę mineralną, najlepiej tę niegazowaną. Koniecznie trzeba unikać napojów gazowanych i słodzonych. Szybko podnoszą poziom cukru we krwi, a na dodatek niszczą szkliwo. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zastąpienie ich świeżo wyciskanymi sokami i koktajlami.

Koktajle można przygotowywać na bazie herbaty, wody oraz mlek, zarówno zwierzęcych, jak i roślinnych. Swoją uwagę warto zwracać także na napary ziołowe. W szczególności godne polecenia są napary z melisy, mięty oraz z rumianku. Trzeba jednak pamiętać o tym, że niektóre zioła mogą wchodzić w interakcje z zażywanymi przez nas lekami. W razie wątpliwości warto pomyśleć o konsultacji z lekarzem pierwszego kontaktu.